Thursday 25 December 2014

Salam Hujung Tahun

Salam hujung tahun.

First of all, aku baru sahaja selesai mendelete segala gambar yang tidak sepatutnya ada. Kalau you all scroll ke bawah dan tengok entri tak bergambar itu minta maaf lah ye.

I'm no longer HR Exec for Celcom Project. I am now HR Recruitment for Outbound Call Centre di Semua House. Bila mula dapat news bahawa aku dapat position tu, hati memang berbunga. Kerja dalam masa setahun satu bulan dan aku telah di beri peluang untuk jump to another better and higher position. Start from early September, aku dah mula kerja sebagai HR Recruitment di Semua House. Lokasi memang lagi jauh lah dari Menara Celcom, tapi demi career aku sanggup tu naik bas pergi kerja, jimat pun jimat. Pergi balik naik bas baru RM6 sedangkan kalau naik kereta dengan minyak lagi, parking lagi and tol lagi. Susah sikit tak salah kot, dulu naik turun bas jugak pergi sekolah.

As a recruiter, kerja tak susah. Tapi yang challenging cuma candidates tak cukup and bila kau tak meet headcount required. So far yang paling awesome bila kau satu-satunya recruiter yang fulfill headcount project tu setelah sekian lama! OMG its feels like crazy you know! Sepanjang kerja dekat sini I am the first recruiter yang berjaya fulfill semua headcount. So it sangat bermakna buat aku. Alhamdulillah.

Few days to 2015, semoga 2015 akan menjadi tahun yang lebih baik. In Shaa Allah


No comments:

Post a Comment