Friday 26 December 2014

# Hidup Ini Memang Palat, Tapi Esok Masih Ada.

As'salam


Who fans of Kami The Movie or Kami The Series? ME ME ME!

Back to 2008, aku adalah seorang penyokong muzik indie. So you can count me in as one of the KAMI fans! HA HA HA *gelakkuat* Sebab apa gelak kuat, sebab kadang-kadang diri sendiri gelak sebab teringat zaman muda-muda dulu, gigih naik turun train nak ke gig, sampai sekali masa kat Bukit Jalil dulu siap nak balik tengah malam takde train, nasib baik ada 'kawan' yang sanggup pi pinjam kereta membe dia kat Pandan Jaya and come back to Bukit Jalil untuk tumpangkan kami. Masa itu aku, Sara, Ayu and Eida study dekat Kolej Polytech Mara Cheras, that time memang time yang paling enjoy and fun gila sebab kitorang memang culture shock kot HA HA HA sebab tu aku kata kadang-kadang bila fikir memang kelakar. Nak kata gila sangat dekat gig takdelah kot sebab time tu pun mana ada duit sangat nak masuk gig berbayar, so ada pun gig dekat Central Market and Bukit Jalil. Yang paling awesome of course lah dekat Bukit Jalil kan sebab we're in a big group.

I do have all the pictures of us masa dekat gig but well, bila dah banyak kali tukar laptop, jangan mimpi yang kau ingat atau kau masih ada gambar itu, but I guess Sara must have that pictures of course. All this tiba-tiba muncul balik dalam kepala otak aku ni sebab aku terscroll youtube and saw videos of indie band like OAG, Laila's Lounge, The Times and etc... So secara tak langsung aku pun search lah Kami The Series and tengok dari first epidose sampai episod lapan. Try to search/download Kami The Movie but susah gila nak jumpa link, mungkin jugak sebab itu movie lama so mostly link dia dah broken. Secara tiba-tiba amazingly aku dah jumpa link itu tapi tak boleh download so aku just watch online. So sad sebab last Abu meninggal.

Pada aku kekuatan pada movie ni is only Abu, Abu and Abu. Without Abu memang bosan movie ni, and i found out that Zahiril Adzim memang cute dalam movie ini hahaha and ouhh yeah, Beto pun ada dalam movie ini tapi he's look scary sebab dia penjahat kan dalam ni hewhewhew. Sekarang ini yang menyerlah pun actor and actress dalam itu macam biasalah Lyana Jasmay and DJ Nas-T je, yang lain I don't know, yang lain macam Juliana Evans, ouh yeah but she still famous now but not Syahrul Ezani(Ali) and Ani Zayanah Ibrahim(Adii).

Most fav cast! Nas Muammar Zar
# Hidup ini memang palat, tapi esok masih ada.

Till next time
ainO

No comments:

Post a Comment