Saturday 28 June 2014

HC GET TOGETHER QUARTER 2!

Salam kalian.


Aku tahu blog memang jarang diupdate. Tapi mungkin future boleh lah aku baca balik kisah gedik-gedik yang dipos ni kan.

Firstly nak congrats to myself sebab dah menjayakan satu gathering seramai 37 pax. Tak ramai tetapi berjaya membanggakan diri sendiri. Itu kira aku menjual diri pada bosses juga lah kan sebab my big big bos General Manager Human Capital, Assistant General Manager and Manager aku pun ada. At the end, they say good job and congrats me! Gila kau tak bangga. Aku lah insan yang paling bangga dan aku buat semua kerja tu 70% sendiri. I'm organized the event mostly by myself.

Tapi untuk capai ke pengakhiran event memang agak susah. Mana kau nak approach orang join event kau, mana kau nak promote event kau, mana kau nak cari siapa lagi yang patut join event kau, kutip duit, nak tallykan duit, nak fikir door gift, nak beli kat mana tu semua memang sakit. Nasib baik tang pemilihan restoran tu dibantu oleh trainer Yusri. Tempat memang tiptop, ouh yeah makanan pun memang superb. Ada pemilihan makanan western and local, but mostly semua pilih western, dua orang je pilih local.

Dari segi makanan western, ada starter beef meatballs and mash potato and potato wedges. Meatballs dia memang lebih besar dari IkEA, so memang takkan menyesal. Main dish untuk western is Grilled Chicken Chop and Spaghetti Bolognese. Potion dia memang banyak. Kedai tu memang tak kedekut. Walaupun price memang tinggi dekat situ but so far aku memang puas hati dengan servis kedai tu.


Teaser by Alephx

Door Gift :)

kedai ni juga ada menyediakan tempat duduk ala-ala Japanese. Ingat nak bagi bosses duduk situ but my lovely boss tak boleh duduk bawah sebab sakit lutut hewhew
Yang meja sebelas ni table for bosses aku on that day. Yang you alls nampak bangunan kanan orange tu spa. Means have restaurant with spa.



Tema untuk malam itu is Earth and Green color. So I'm wearing green kebaya kimono. Tengah trend kan time ni you alls. Memang kena kitai la dengan dak-dak mok-mok ni semua. Aktiviti malam itu satu je and bajet memang nak buat dua, tapi patut start 6pm lastly tunda ke 7pm sebab ramai tak sampai lagi. So satu je lah aktiviti yang boleh dibuat. Aku minta mereka melukis muka sendiri atas kertas, then aku akan kutip balik lukisan tersebut dan aku akan segregate pada orang lain dan pastikan masing-masing tak dapat muka sendiri.



Sesi Melukis
Aku ada prepare hampers, and bajet-bajet hadiah untuk grouping game tapi memandangkan tak sempat nak buat game mumia, so we choose the best artwork dan hadiahkan pada lukisan tercantik 1st, 2nd and 3rd place.

3rd place.
Muzamer Bin Mohamad
Manager

2nd place.
Faizul Mamat
Hr from Cygal

1st place.
onie
Hr from Plaza Vads
Selesai pemberian hadiah, we end up this gathering dengan bergambar beramai-ramai. Malangnya gambar beramai-ramai tak sampai lagi kat aku. So next time sajo!

Okay! Till next time!

Thanks
ain Othman

No comments:

Post a Comment