Wednesday 3 June 2015

How To Plan Your Engagement : Part 2

As'salam People

Before ini kan aku dah update apa planning untuk engagement aku on end May ni, so aku nak update pulak the final result and 
so let's see how I should plan my engagement day.



  1. Checklist Majlis Pertunangan
       My updated checklist. 
  • Waktu / Tempat > Rumah Sendiri
  • Jumlah hantaran > 5 balas 7
  • Hantaran : DIY / Tempah > DIY sendiri
  • Warna pakaian >  Peach batu putih
  • Wang hantaran dan Mas Kahwin > Wang hantaran dah but mas kahwin dunno
  • Cincin > Settle
  • Pelamin > No pelamin. Just bantal untuk duduk. 
  • Makeup > Make up sendiri
  • Jurugambar >Handphone masing-masing
  • Jamuan makan > Masak Sendiri
  • Goodies > Marshmellow in a jar
  • Handbouquet > By Som

2. Baju Pertunangan
   Aku beli baju dekat Globe warna peach batu putih. Baju putih idaman aku pasangan aku kata sarat sangat. So sad 




3. Jumlah hantaran
    5 berbalas 7 sebab mak pasangan kata nak bawak 3 macam sikit sangat. So dari perempuan adalah baju kurta, buah, chocolate, kek, minyak wangi, kuih cara berlauk dan cupcake. 
Dari lelaki adalah buah, kain pasang sari, kek, sirih junjung dan telekung. 

4. Tema Hantaran
     Tema aku purple putih dan tak sangka belah dia pun sama. Update later gambarnya.  

5. Pelamin
    Officially, aku tunang tak ada pelamin. Just letak bantal yang som bagi pinjam. 




6. Make up
    Lastly make up sendiri sebab Som last minute pergi honeymoon. 

7. Jurugambar
    Handphone masing-masing jelah ye 

8. Jamuan Makan
    Malas nak update lauk later ok

9. Goodies
    Mula konon nak letak kismis tapi latly macam susah nak beli so aku terjah food jungle delat NsK Wangsa Maju and cari Marshmellow sepeket 500g RM6. Aku beli 10 peket and 1 peket boleh isi 17 jar approximately. 


10. Handbouquet
      Sponsor from Som. Thnks Som



So itulah sahaja full planning for engagement aku ni. Will update more later. "Bila rajin"

Sekian

No comments:

Post a Comment