Friday 2 January 2015

Quarter 1 2015 : HC Community Travel Plan

As'salam




Company aku every month ada buat event, senang cerita nama panjang dia 'HC Community Event'. Ada quarter by quarter, first event yang aku handle adalah quarter 2 untuk Celcom Project dulu, sekadar makan-makan sahaja. Bertempat di Le Chateau De Puah, refer link HC Get Together. Alhamdulillah walaupun menjalankan semuannya seorang, still going smoothly.

So quarter 1 untuk 2015, aku sebagai pembuka, mungkin akan ke luar dari KL, atau original permintaan nak keluar dari Malaysia katanya, tapi paham-paham sahajalah, nak keluar Malaysia dengan bajet yang rendah, mana saja yang kau boleh pergi? Thailand, Singapore and arghh dua tu sajalah yang ada pun. Untuk ke Thailand, ada beberapa cara, salah satu cara yang paling awesome aku masukkan dalam proposal aku, dengan cara naik kereta api, murah pun murah. Even kau tak payah minta driver berhenti kalau kau rasa nak kencing berak lapar bagai sebab semuanya dah ada dalam train itu. Perbelanjaan dekat Thailand pun agak murah dah sebenarnya, baru ingat dan berimpiam nak shopping dekat Hatyai, alangkah sedihnya hati aku bila dah siap proposal ke Hatyai tiba-tiba AGM kata, I don't want we go to Hatyai, security issue. Ouhhhh tidakkkkk! Aku dah plan baik punya, satu pax RM400 je sorang siap termasuk makan minum dan transport di sana. Apa kan daya rezeki tak ada nak pi sana. So geng Semua House bercadang nak pergi sendiri je lah in a group next time.

Kami juga ada bercadang nak pergi ke Singapore, tapi currency dia memang gila tinggi dan even nak masuk USS pun mahal so untuk staff yang ada anak ramai memang agak berat juga lah untuk mereka, so aku just masukkan je dalam proposal tapi tak berat sangat ke arah itu. Next adalah Bandung dan Kota Kinabalu, tapi disebabkan tak ada jalan darat ke sana, dan tiket kapal terbang masa itu pun tak de lah promo sangat so aku masukkan jelah dalam proposal tapi tak ke arah itu juga. Mostly kami berat ke arah Langkawi.

Langkawi memang kita tahu as dalam Malaysia, tapi bila kalau buat kira-kira sendiri, mahal juga lah. Beza kalau pergi sendiri and dengan travel agency memang sangat berbeza. FUll proposal memang tengah dikerjakan oleh aku yang hari ke hari tunda nak buat sebab malas gila nak fikir and nak cari apa yang aku perlu fill in. Later aku update progress.



Till next time
ainO

No comments:

Post a Comment