Thursday 25 December 2014

Rumah Dimasuki Perompak

As'salam.

Sebenarnya banyak benda yang aku nak update tapi tak terupdate, nak kata diri sendiri busy, yes sometimes memang busy sampai makan pun tak sempat *tapi tak kurus pun lagi*. But when it comes to update blog, its like alaaa nanti lah, buat back dated update je and lastly dia akan jadi cerita yang bertimbun dan takkan di update sampai bila-bila. My blog is not a famous one, but enough for me to make it as my memory lane one day, At least when i read all the craps here, I'll smile.

Few months back, rumah aku dimasuki pencuri. Terima panggilan mak pukul 3am hari Rabu kata suruh balik rumah masuk pencuri. Sampai sekarang mak aku trauma, Rumah aku ada dua pintu grill and it doesnt make any sense kalau dua-dua pintu grill tu dia kopak and cara dorang masuk pun mungkin merangkak. Mak aku sedar dia duaorang dah ada dalam rumah tengah mengisai barang dalam almari bilik and my mom said its maybe someone who know her because they mention 'mana barang kemas nenek?' FYI, orang kat dalam taman ni memang panggil mak aku nenek so nampak tak kat situ? So sejak hari itu memang kami sangat berhati-hati. Tengah fikir nak pasang alarm dekat rumah tapi financial lah pulak tinggi regenya. But apa pun, kalian please dont expect yang pencuri tak akan masuk rumah even rumah kamu semua ada lapan belas pintu grill. Just make sure korang sentiasa berhati-hati.

Mak kata nasib baik aku tak ada rumah, sebab kalau aku ada rumah and they got nothing from my house silap-silap dorang attack aku pulak, just like previous case dekat Kelantan, itu sangat scary okay. Perempuan tu tengah mandi and tiba-tiba perompak masuk rumah, dah lah tengah hari buta kau boleh masuk rumah. DItariknya perempuan itu masuk bilik and hampir nak kena rogol, tapi nasib baik tak jadi. Tak puas hati agaknya tak dapat nak buat apa-apa kat perempuan itu, terus kena toreh muka dengan pisau.

Dekat mana sekalipun, just make sure all of you becareful, kita tak boleh nak jangka kan apa yang jadi dekat kita. Mak ada dapat senaskah buku kecil dan di dalam itu ada banyak doa dan ayat-ayat yang kita boleh praktikkan. Tak semestinya pada rumah, juga pada kereta dan lain-lain. Sama-samalah kita menghafalnya.




Till next time,
ainO

No comments:

Post a Comment