Sunday 1 February 2015

DIY Your Own Wedding day

As salam

Menginjak ke tahun 2015, makin ramai kawan aku yang dah nak kahwin. I have few in my list, kira list yang kena pergi lah maksudnya, Bila bercakap tentang wedding, its really fun kalau kita ini seorang yang rajin DIY atau seorang yang suka berjimat instead of upah orang untuk buat atau beli siap. Sebagai seorang yang nak kata rajin tu tidak tapi boleh kataka yang saya ini seorang yang suka perkataan DIY, so bila tengah kerja tu curi-curi masa juga nak google DIY for wedding ni. Please refer below, untuk ilmu kita bersama.

Mungkin apa yang kita refer dekat sini adalah DIY bagi english wedding atau nak dikatakan ianya tak sesuai untuk di gunakan dengan cara perkahwinan melyu kita, mungkin bukan semua yang kita boleh ikut tapi mungkin satu atau dua? Kalau rajin lahh.

1.) Boleh di inspiredkan untuk jadi bunga untuk dilekatkan dekat baju bridesmaids. Maybe.

Buzzfeed

2.) Hanging flowers. Lebih sesuai untuk orang yang nak buat garden wedding. Ataupun you all buat wedding dekat laman rumah, boleh jadikan ini prop untuk photobooth.



3.) Rope wrap vases. Inspired untuk letak atas meja tetamu.

Rope Wrap Vases
4.) Prop for photobooth. Ini untuk someone yang sukakan style bohemian,

GLITTER DIPPED FEATHER GARLAND

5.) Boleh jadikan prop untuk masa makan beradab. Means sangkut kat khemah, dekat meja makan beradab.

Confetti Chandelier

Sebenarnya ada banyak lagi cara yang boleh dibuat untuk DIY ini semua, yang penting kena rajin mencari barang dan rajin buat, For those who work area KL or Nilai memang senang sikit lah, boleh pergi Jalan TAR atau pun Nilai 3 kan. Jadi korang semua google lah ye. Mana tahu dapat ilham for your own special day nanti. In Shaa Allah

No comments:

Post a Comment