Tuesday 30 December 2014

Women's Problem : Lipstick Anda Cepat Pudar?

Selalu sakit hati dengan lipstick korang yang selalu tak tahan lama itu? Just try blow tips yang aku jumpa dekat http://thebeautydepartment.com/2012/07/lipstick-longevity/ from buzzfeed. Berguna mungkin :)


STEP ONE: Apply lipstick or matte lip pencil over the entire lip area.
STEP TWO: Blot with a tissue by folding it in half, opening your mouth, placing it in between your upper and lower lips then pressing down. (Tekap lips dengan tisu)
STEP THREE: Load up an eyeshadow blending brush with loose or pressed powder Then powder your entire lip area by pressing and swirling the brush across your lips until they are totally mattified. (Kalau ada brush eyeshadow, gunakan untuk letak serbuk bedak dekat lips korang lepas itu ratakan ke seluruh lips.)
STEP FOUR: Apply another layer of lipstick. Using a lip brush helps with precision (Letak lipstick anda sekali lagi, either sapukan atau guna brush lagi bagus supaya ia tak terlampau blend. Nanti hilang pulang kesan bedak tadi)
REPEAT STEPS 2-4 and it should last all night. 

Tapi jangan repeat banyak kali sangat pula and lastly nanti rasa bibir tebal sangat hewhewhew

Pada aku, bukan semua lipstick yang aku sesuai, sometimes bila pakai lipstick itu dia akan membuatkan lips kau mengelupas, salah satu contoh yang aku beli dekat Topshop last few years, warna dia memang kebabommm awesome gila and aku sangat suka lipstick itu cuma masalah dia lips kau akan mengelupas dan pecah-pecah lepas pakai. Few days after baru akan sihat dan mungil kembali. So for now, aku kekal dengan lipstick Avon. Not bad, ada je color yang okay dan sesuai and paling penting long lasting up to 8 hours, today aku tak topup lagi lisptick aku dari pukul 8:30am tadi walau pun dah makan and minum macam-macam. Nama dia Avon Extra Lasting Liptstick and color favourite aku 'Vintage Pink'. Cengginiiiiii (y)

 Cubalah, tak rugi kalau kita nak mencuba.

Till next time
ainO

No comments:

Post a Comment